måndag 23 april 2007

The end of History

Den som före mig beställt samma bok som jag har samtidigt till sin bokhylla beställt:
1) Scum Manifestet
2) Feng Shui för svenska hem
x) Ingen äger mig (samma bok som jag beställde)

Skall det tolkas som nåt postmodernistiskt drag?
Eller ska jag lite konservativt ta en psykologisk ansats och utreda hur de underliggande drömmarna att dekonstruera och vilt rasera skall hållas på plats av ett skönt, vitt och framförallt rent och Feng Shuiat hem?
Jag kan ju också, för all del, med en Rigmor Robertsk röst fråga denna åsiktsregistrerade kund som köpt samma bok som jag hur hennes vrede ser ut.
Kanske finns där ingen vrede?
Kanske är där bara ett konsumtionsmönster för konsumtionsregistreringsverket att ta hänsyn till i sin nästa riktade kampanj?

Inga kommentarer: