torsdag 1 mars 2007

Efter ledighet ...

Måste man åka och handla, fast man inte vill?
Packa upp.
Och brottas med kamera som inte vill connekta sig med datorn?
Hela skiten.
I Tyskland säger de att vi är som stasi med våra dagis.
Förskolor.
Emellanåt svindlar det till inför alla dessa möjliga perspektiv.
Och det var typ sjukt länge sen Linda Rosing var på löpet.
Jag undrar hur hon har det.
I Paris på 20- talet låg konstnärerna med kvinnor som sålde sig för en avbildning.
I dag kan underklassens barn bli modeller och få
biljett till modehusens glas och guld.
Sen kan de bli knullade på Ritz av en miljonär om de har tur.
Shoppa Armani på Lafayette.
Då är det tunna väggar mellan världarna.

En påtagligt storvuxen kvinna med två illa klädda ungar i släptåg filmade med en VHS-kamera rätt in genom Diors skyltfönster på Rue Castiglione. Det var befriande.
Allting förevigas. Alla är ögon numer.
Jag är en kamera.
Hellre än ett objekt.

Kaffet är slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad kul du skriver. Gillade det heltvättade nyllets... Filippa är ett starkt provokationsobjekt i mitt medvetande. Visste inte att du hade en blogg, fick adressen på mejlen nyss. Synd att jag inte "kan" länka den. Får lägga den på favoriter hemma hos Lollo. På tal om alliansen, såg du Sthlm live och Gardell häromkvällen? Kram/ Clara

Mrs S sa...

Clara! Kram! och tack för generös kommentar.
Nä, Gardell missade jag ... nåt jag kunde ha sett förstår jag ...